W dniu 28 października w Zespole Szkół Elektryczno-Mechanicznych w Legnicy miało miejsce uroczyste zakończenie dwóch projektów unijnych, w których uczestniczyli uczniowie oraz nauczyciele. Inicjatywy, takie jak „Cyfrowa i ekologiczna rzeczywistość” oraz „Energetyczny Impuls”, przyczyniły się do wzbogacenia kształcenia zawodowego. Uczestnicy mieli okazję poszerzyć swoje umiejętności w międzynarodowym środowisku, zdobywając doświadczenia w Hiszpanii.
Projekt „Cyfrowa i ekologiczna rzeczywistość”, realizowany w ramach programu Erasmus+, skupił się na rozwijaniu umiejętności cyfrowych i ekologicznych wśród uczniów oraz nauczycieli. Uczestnicy mieli szansę wziąć udział w kursach odbywających się w Sewilli i Maladze, które miały na celu przygotowanie ich do wyzwań współczesnego rynku pracy oraz zwiększenie świadomości ekologicznej. Celem tych aktywności było nie tylko nauczenie umiejętności technicznych, ale także promowanie odpowiedzialności ekologicznej wśród młodzieży.
Z kolei projekt „Energetyczny Impuls” skoncentrowany był na praktykach zawodowych dla uczniów klas technicznych, w tym elektryków i informatyków. Młodzież miała okazję pracować w Hiszpanii, gdzie zbierała cenne doświadczenie zawodowe oraz poznawała lokalną kulturę i tradycje. Takie praktyki zawodowe przyczyniają się do znacznego wzrostu kompetencji przyszłych specjalistów oraz stanowią kluczowy element ich edukacji i ścieżki kariery, co podkreślali zarówno uczniowie, jak i ich nauczyciele podczas dzisiejszego wydarzenia.
Źródło: Urząd Miasta Legnica
Oceń: Podsumowanie projektów unijnych w Zespole Szkół Elektryczno-Mechanicznych w Legnicy
Zobacz Także